bortförklaringar

det här med jogging då då. hur många som helst av dom jag känner hatar att jogga, jag förstår inte varför egentligen.

'' Men det är ju så tråkigt! ''
Man måste hitta lösningen på problemet..

miljön - är miljön tråkig? ändra! gillar du att springa för dig själv, som i skogen. hitta en stig eller ett spår.

pinsamt - spring då när mindre folk är ute. på morgonen, på kvällen eller när alla på i jobbet/ i skolan.

tråkigt
- hitta någon att springa med, lyssna på musik eller ta med dig hunden. miljön har en stor betydelse på just den här punkten också!

kallt - ta på dig mera kläder, sen blir man varm när man börjar anstränga sig

varmt - shorts och linne eller sluta klaga

regn - det är avslappnande att springa i regn. du blir ju ändå blöt när du är hemma när du ska duscha..

trött
- man blir piggare av att träna.

hinner inte - det kanske tar 30 minuter för minsta tid. 30 minuter under en hel dag? klart du hinner annat också.

ser ni hur många bort förklaringar det finns? det finns så många mer. jag känner igen mig i dom. men kom ihåg att det oftast finns en förklaring på alla bort förklaringar. det är aldrig omöjligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0