Fastar med Missa

jag kör på fasta med Missa. planen är att fasta till 15onde maj.
tyvärr måste jag göra en paus den 8onde maj pågrund av en sak, men fortsätter direkt efter!

reglerna för mig är:

ingen hårdträning som massa fyspass. promenader däremot kan inte bli för många.

skulle jag må riktigt dåligt, vara så yr och skaka sönder. jag skrev ett inlägg förut om när jag hade fastat och ätit super lite. jag skakade, svettades och fick krypa in till badrummet klockan 2 mitt i natten. kunde inte öppna huvudväks tablett asken för jag skakade så och kunde inte stå upp. därför har jag gjort det tillåtet för mig att ta ett glas juice om jag vet att jag måste.

te, light dricka, kaffe, tuggummi, bubbelvatten och vatten är tillåtet.

jag sökte på fasta på google. och så kom det en hemsida som jag råkade trycka på. där stog det flera frågor med svar, är det bara jag som tycker det här är skumt?

Jag undrar om det är tillåtet för kvinnor att läsa koranen på datorn under den tid man menstruerar?
Detta är tillåtet, förutsatt att de läser i sitt hjärta (utan att röra tungan) eller så tyst att de inte kan höra sig själva läsa om det skulle varit helt tyst där de befinner sig. För den som har menstruation, postnatal blödning eller befinner sig i ett tillstånd av janaba är det förbjudet att läsa Koranen högt.

Kommentarer
Postat av: Missa

Skum grej med koranen! Haha det känns som att alla kommer skratta åt oss. Vilka jävlar har någon sin klarat så länge? x) heja oss!

2012-04-28 @ 17:21:07
URL: http://perfectlythin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0