@ Körkortstillstånd damp

Jag pratade med mamma idag och det slutade med att jag blev tjurig och drog. Varför? Jo, jag vill övningsköra. Men mamma har inte pengarna just nu (hon har en sjukdom så hon inte kan jobba).

Jag: Ja så vadå? Ska jag behöva vänta ett helt år till för att endast få tillstånd?!
Mamma: Ja, då blir det så. Jag har inte pengarna nu. Det är massa man måste betala för. Undersökning, körtillstånd, övningskörnings-skylt blablabla..
Jag: Hör du själv eller?! Ett helt jävla år!
Mamma: Fråga din pappa om han kan betala då.
Och där rusade jag ut ur huset.

Det är väldigt komplicerat i våran familj (familj och familj?), mina föräldrar pratar inte med varandra och hjälper knappast varann. Så om pappa skulle betala det med körkortstillståndet så skulle han hjälpa min mamma, alltså tänker han inte betala. Jag är även skriven på min mamma.. Så jahapp.. Det var det jävla körkortet. Jag kommer för i helvete hinna fylla 40 år innan jag får sitta bakom ratten. Så arg!

Mamma nämnde också lite annat i våran lilla ''pratstund''.

Mamma: Ja det är jätte dyrt att ha barn. Dyrare än bara underhållet!
Jag: Jag köper inga jävla kläder, jag ber heller aldrig om att köpa något för dina pengar. Jag köper allt för mina pengar. Så mitt underhåll borde fan ligga kvar där det hamnade (på banken)!
Mamma: Det är inte bara kläder och såna grejer som kostar. Maten kostar, det kostar mer än du tror!

Mina tankar snurrade runt den sista meningen. ''Maten kostar mer än du tror'', det betyder att jag äter för mycket. Om jag slutar äta av det hon handlar så behöver hon inte köpa lika mycket, alltså får jag mitt körkortstillstånd tidigare än vad hon tror! Nu har jag bestämt mig för att endast äta lite sallad, om det finns kött så får jag ta jätte jätte lite och sedan te. Resten får jag betala själv från någon affär. Cola noll och rebull sugarfree vill säga. Sagt och gjort, det är min regel. Köper jag det jag ska äta själv så kommer jag knappast köpa mycket alls!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Sv: Nej inte så jätte långt kvar :)

2012-05-21 @ 16:00:04
URL: http://myobsesssion.blogg.se/
Postat av: Moon

ta inte detta på fel sätt men det är inte bara mat som kostar det är allt de man inte tänker på som toapapper, tvål, bindor och allt annat man måste ha... hoppas värkligen du får börja övningsköra snart i alla fall...

2012-05-21 @ 16:59:04
URL: http://fluffybunnyfoot.blogg.se/
Postat av: kelly

jag tycker om din blogg. men nej nu tycker jag att du är orättvis! vill du ha körkort så för du jobba? spara in pengar? har din mamma inte råd så får du väl förstå!?

hur har ju redan gjort för mkt för dig? hur gammal är du föresten? över 18 antar jag? börja jobba och sluta gnälla :S

2012-05-21 @ 17:23:24
URL: http://kellyortiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0