'' man svälter ju efter typ tre dagar ''

Vi hade en lektion tidigare i veckan om att vi skulle låtsas sitta i en båt, mitt ute i atlanten. Vi hade bara två liter vatten var och båte höll bara för 18 personer, vi var 20. Vi skulle bestämma vem som skulle få gå ur båten (man dör om man hamnar i vattnet, det är så kallt). Vi hade skyltar där det stog ''Kvinna, 40 år. Svårt sjuk i cancer. Är gift'' m.m. En hade HIV så en tjej tyckte den personen skulle gå ur för den var sjukast av dom alla. ''du skulle ju dött snart ändå utan dina medeciner'' sa hon.

''Så om du satt i en öde båt, mitt ute i atlanten och utan mat? Tror inte du att du skulle typ.. svälta ihjäl då eller?! Du skulle ju också dö. Seriöst, du skulle också dö av hunger efter tre dagar.''

Så diskuterade vi (dom) om det där ett tag. Jag tänkte bara på : man svälter ju ihjäl efter tre dagar. Jag ville bara säga ''Nej, man svälter inte ihjäl. Man blir bara svag och trött, magen kan kurra riktigt högt dock, skit pinsamt är det! Men man dör inte, jag har testat!''. Det hade ju satt fint om jag sa så inför min lärare och elever.

Har ni några frågor så är det bara att kommentera dom, det spelar ingen roll vad det handlar om. Välkomna hit alla nya läsare!

Kommentarer
Postat av: L

Sv: Ah juste! Ja jag läste din förra blogg, kommer ihåg det. Så jävla fegt och lågt gjort! Fast då kan man ju fråga tillbaka "aha, nu vet jag att du sitter inne på nätet och söker runt och läser äs/tränings bloggar. Normalt beteende..". Om det nu är så att man känner de och att de inte är anonyma. Kram!

2012-05-11 @ 08:28:43
URL: http://aldrigmera.blogg.se/
Postat av: Alice

Haha, att folk kan ha så dålig koll! Om det hade varit så hade jag varit död flera gånger om!:P

2012-05-11 @ 08:34:11
URL: http://a-tale-of-truth.blogspot.com/
Postat av: Missa

Ohmygod. Detta har hänt mig med. Min vän och några andra diskuterade mat, hon ska alltid leka att hon vet mest, en tjej mådde dåligt och vill inte äta. Hon fick de att låta som att tjejen kommer dö om hon inte äter LUNCH. Jag utbrast "MEN GUD! Hon behöver inte äta om hon inte vill! Hon behöver inte äta på 20 dagar om hon inte vill! Hon dör inte förstå det! Jag har inte ätit på 3 dagar och jag lever förfan!" (Jag fastade då). Fatta vilken sneblick jag fick. Hahaha. Men de överdriver så, man behöver inte äta som ett djur. Vi har fettlager så att vi överlever liksom, de flesta av oss i dagens samhälle FÖR mycket också.

2012-05-11 @ 08:50:50
URL: http://perfectlythin.webblogg.se/
Postat av: Elis

Jag är ny läsare sedan en vecka tillbaka, jag blir verkligen inspirerad och fylld med motivation varje gång jag kikar in här!

2012-05-13 @ 19:39:32
URL: http://diethin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0