PRO ANA

Herregud vilket tjat det blivit om pro ana i våran bloggvärld. En del blir sura för att blivit kallad pro ana, andra försöker få fram vad dom menar. Enligt mig är pro ana en livstil jag valt att leva - frivilligt. Jag stöttar folk som vill gå ner i vikt - i svält eller hälsosamt. Jag stöttar oavsett hur man vill nå målet. Men det betyder inte att jag inte hjälper dom som vill bli friska. Jag vill inte vara någon som får folk att bli sjuka, jag bara hjälper dom med det dom vill. Jag skulle aldrig trigga någon på ett dumt sätt som att trycka ner dom, aldrig.

Ja, jag tycker ben är snyggt. Jag älskar ryggraden, revbenen, höftbenen, spetsiga armbågar och knän osv. Men jag skulle aldrig försöka få någon att tycka så. Sluta vara så bittra. Vill du gå ner i vikt hälsosamt, vill du gå ner i vikt via svältdiet, vill ni bli friska från ätstörningen eller vill ni ha hjälp - då finns jag här, oavsett. Men sen skulle jag aldrig fortsätta stötta en tjej som blir tvingad att få näring via sond att fortsätta gå ner i vikt, när det blir farligt - då tänker jag inte försöka få den att nå sitt mål på 20 kg, no way. Jag vet hur dåligt man kan må med sig själv, så varför skulle jag inte vilja hjälpa andra att bli nöjda? Åh, jag har så mycket jag vill få ut men jag får inte fram orden.

Det är så synd att folk omvandlar vad man säger.
'' hon triggar unga tjejer att bli sjuka i anorexia och dö '' - eh jaha, vart fan då?

Kommentarer
Postat av: s.

ja jag ska, jag måste bara rota fram tröjan :( håller på och flyttar så vet inte riktigt vart den är tyvärr -.-

2012-05-13 @ 15:45:10
URL: http://spaceshipdreams.blogg.se/
Postat av: Missa

Håller helt med dig. Det där är proana för mig med.

2012-05-13 @ 18:06:18
URL: http://perfectlythin.webblogg.se/
Postat av: Em

Håller också med dig till hundra procent! Tycker det är bättre att vara ärlig, än att säga att man inte lever denna livstilen trots att det är väldigt tydligt att det är precis vad man gör, borde snarare vara värre då man drar ett = mellan svält och hälsosam!

2012-05-13 @ 18:50:51
URL: http://lovelyskinny.blogg.se/
Postat av: J

Jag förstår precis hur du känner samtidigt som jag förstår andra också. Jag kan tycka att det är synd när människor ser det som ne livsstil eftersom det var precis så jag sade för några år sedan. Tyvärr tror jag bara att det är en typ av förnekelsestadie i sjukdomen. Efter några år inser nästan alla att det är med komplicerat än så. =/ Med all respet...jag ville bara ge ett nytt perspektiv på saen. =) Har som sagt varit i det läget själv så dömer ingen.

2012-05-13 @ 20:05:25
URL: http://emptyispure.blogg.se/
Postat av: Skinnyislovely

Jag håller helt och hållet med dig!

2012-05-13 @ 20:45:23
URL: http://skinnyislovely.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0