Sanningar och myter



# 1 - Man går upp i vikt av att äta sent på kvällen
Anledningen till att man ska ha gränser så som ''ät inte efter klockan 8'' är för att man lätt äter mer än vad man behöver när man är stressad. Genom att äta sent efter en hård dag kan du slänga ner mer kalorier än vad du behöver. Kroppen förbränner maten lika snabbt som vilken tid som helst på dygnet du äter.


# 2 - Har man muskler så förbränner man mer fett.
Vältränade människor har större förbränning än andra. De har mer muskler och större lungkapacitet, vilket spelar in eftersom musklerna behöver syre för att fungera. Genom regelbunden träning håller du kroppen igång och skapar optimal förutsättning för fettförbränning.


# 3 - ''Jag är inte överviktig, jag har bara en kraftig benstomme!''
Hos en vuxen människa motsvarar skelettet cirka 14 - 17 % av kroppsvikten. Om du väger 100 kilo så väger benen i din kropp ungefär 14 - 17 kg. Av en övervikt på cirka 30 kg är det därför bara några få kilo av detta som är benstommen. Man kan därför aldrig skylla övervikt på kraftig benstomme.



Fler såna inlägg?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja!!

2012-05-14 @ 08:06:30
Postat av: Together in Paris.

Fast ibland har man faktiskt det. Jag är överviktig men mina revben skymtar fram och nyckelbenen ser ut som att jag hänger på en klädhängare..

2012-05-14 @ 11:02:19
URL: http://forthesimplehearts.blogg.se/
Postat av: Kim

Jaa, fler sånna här inlägg! :D

2012-05-14 @ 13:22:59
URL: http://measurement.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja :)



Men också varför många inte vill äta på kvällen Efter en viss tid är för att då har man kanske hunnit göra av med det i sin vardagliga motion.

2012-05-16 @ 10:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0