******

FRÅN DETTA INLÄGG (länk)

jag tycker om din blogg. men nej nu tycker jag att du är orättvis! vill du ha körkort så för du jobba? spara in pengar? har din mamma inte råd så får du väl förstå!? hur har ju redan gjort för mkt för dig? hur gammal är du föresten? över 18 antar jag? börja jobba och sluta gnälla :S

Jag vill inte att ni tar det fel som jag skrev.. Mina syskon får allting utan minsta tjat, svaret blir bara ''Ja men det är klart gumman''. När jag väl frågar om något så är det bara ''Nej, punkt slut''. Jag fyllde 16 år för några dagar sedan, så nej, inte över 18 år. Jobb samtidigt som man går i grundskola är ingen bra match. Dessutom, vem tar in en nybliven 16åring till ett jobb med lön? Inte många. Om det ens finns eller går? Spara pengar kan jag inte heller eftersom att jag redan får avdrag av de pengar jag får. Sammanlagt får jag 300 kronor i månaden. ett hundra till mobil pengar, ett hundra till busskort och ett hundra till småsaker som man behöver. Inte en chans att något av det här skulle funka. Jag tycker det är orättvist att jag får ett klart nej, medans mina syskon får ett klart ja varje gång.
Nu får ni väl ta det som ni vill..

Kommentarer
Postat av: c

hej!

För att tjäna några extra hundralappar kan du alltid dela ut tidningar (du får en bunt utanför din dörr, en lista med gator, brukar vara i närheten av det område man bor i. och stoppa ner dem i brevlådan bara) Gjorde jag när jag var typ 13. Nu kommer jag inte ihåg vilken tidning jag delade ut men du kan söka runt lite å se vad du hittar :)



Du tjänar några hundringar OCH får motion, så de blir lite win/win där :)



Jag förstår dig på ett sätt, mina föräldrar har väl varit givmilda om jag BEHÖVER något. inte för att jag VILL ha det, då fick ja jobba för det. När jag va 16-17 betämde jag mig att jag skulle bli ekonomiskt oberoende av mina föräldrar när jag blev 18 och skulle betala hyra hemma, mat alla räkningar själv.



Och det blev jag. Sån jäkla skön känsla!

Lycka till! :)

2012-05-24 @ 09:19:49
URL: http://fitmeup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0